Atrakcyjne opisy produktów [PRZYKŁADY]
14 Mar 2015

Atrakcyjne opisy produktów [PRZYKŁADY]

Są w Polsce sklepy internetowe, które traktują swoje opisy produktów jako wizytówkę. Warto brać z nich przykład, zapraszam do sprawdzenia mojej autorskiej listy dobrych przykładów opisywania produktu w e-commerce.

Rebel.pl – baza wiedzy o produkcie

rebel karta produktu

Spektakularny wygląd strony? Nie bardzo. Jakieś fajerwerki? Próżno szukać. Sklep jest za to świetnym przykładem pójścia w model „encyklopedyczny”. To znaczy, nawet jeżeli szukamy tylko informacji o jakieś grze towarzyskiej, to z dużym prawdopodobieństwem możemy trafić na stronę rebel.pl Znajdziemy tu nie tylko komplet informacji, ale przede wszystkim możemy zapoznać się z ocenami i opiniami pozostałych klientów. Niby banał, ale tutaj „werdykty” klientów tworzą praktyczną „oceniaczkę” dzięki której wiemy, czy produkt jest dla nas czy nie. Jest też kilka takich smaczków, typu informacja o pasujących formatach koszulek do kart, linki do recenzji (z polskich i zagranicznych źródeł) czy też załączone instrukcje.

Felgi.pl – idealne dopasowanie

felgi opis produktu

Dobór felgi do pojazdu lub opony przez internet nie jest takim problemem, jeśli mamy możliwość skorzystania z prostego i intuicyjnego konfiguratora. Całość jest robiona w kontekście wybranego przez klienta modelu samochodu, dzięki temu można „na żywo” podejrzeć jak się będzie prezentować wybrana felga. Imponuje liczba przygotowanych zdjęć, mnogość dostępnych wariantów no i sama jakość wykonania „przymierzalni”.

Kuchnie.pl – zabawa w projektanta

kuchniepl opis produktu prezentacja 3d

Jeszcze kilka lat temu, aby uzyskać wizualizację naszej nowej kuchni, trzeba było poczekać aż ją ktoś dla nas wykona. Obecnie sami możemy sobie wybrać odpowiednią formę, wybrać kolory, ustalić szerokość i… poczekać aż przyjdzie do domu. Jest dostępny również widok 3D, także „zaprojektowany” przez nas mebel, możemy sobie dokładnie obejrzeć. Brakuje tylko jeszcze opcji zamówienia montażu razem z dostawą 🙂

PlaceForDress.com – coś unikatowego

placefordress strona produktu

Sklep z sukienkami, ale nie takimi zwykłymi. Każdy „model” powstaje zgodnie z indywidualnymi gustami klientem, które za pomocą łatwego kreatora tworzą to co im się naprawdę podoba. Krótko mówiąc, to klientki opisują tutaj produkty i mają przy tym chyba całkiem niezłą frajdę. Przy okazji, jest mniejsze ryzyko, że jakaś koleżanka pojawi się w dokładnie takiej samej sukience 😉

Redisbad.pl – stylowe opisy

redisbad opis produktu

Niby w sieci już można kupić prawie wszystko, ale nawet na bardzo konkurencyjnym rynku można się jeszcze wybić i m.in właśnie przez ciekawe, unikatowe opisy produktów. Z tego założenia wyszli twórcy mocno patriotycznego sklepu redisbad.pl, którzy postawili na jakość zarówno odzieży, którą produkują jak i kwestię opisów, mających wspierać ich sprzedaż. Nie ma tutaj miejsca na banały i całość świetnie współgra ze stylem przyjętym przez właścicieli biznesu.

Dekoria.pl – lepiej niż w salonie

dekoria zaslona edytor opis produktu

Oto świetny przykład opisu, dzięki któremu, kupując z domu możemy lepiej dopasować produkt do naszego otoczenia. W salonie stacjonarnym z zasłonami i firanami, zdani jesteśmy na własną pamięć. Wybierając produkt ze sklepu internetowego, z jednej strony mamy jego wizualizację, z drugiej łatwo możemy ją porównać z rzeczywistym miejscem. Na uwagę zasługuję fakt, że możemy zamówić już samą próbkę materiału, dzięki czemu zmniejszamy ryzyko różnicy w odcieniach prezentowanych na ekranie monitora i tych widocznych w naturalnym świetle.

X-kom.pl – opisy marketingowe zamiast technikaliów

x-kom szablon opisu produktu

Dziś już może nie robią takie wrażenia jak kiedyś, ale to właśnie X-kom jako jeden z pierwszych sprzedawców na Allegro, dostrzegł potencjał w robieniu „ładnych” opisów produktów. Kiedy inni oferenci, walczyli niską ceną, jednocześnie olewając kwestie szablonu, X-kom mocno postawił na prezentacje kluczowych cech, czytelną czcionkę i wysokiej jakości zdjęcia.

To nie koniec!

Przyznam szczerze, że ciężko jest w Polsce znaleźć sklepy internetowe, które wyróżniają się mocno na rynku pod względem swojego podejścia do opisywania produktów. Dlatego czekam na Wasze propozycje, chętnie poznam inne ciekawe przykłady stron produktowych. Sam też zamierzam co jakiś czas aktualizować listę o kolejne inspiracje, które uda mi się znaleźć.


Paweł Cyzman

W e-commerce to nie "content is king". Prawdziwym królem jest product content :)