&ver=4.7.5' type='text/css' media='all' />

Prezentacje 3D produktów – robimy własne studio
20 Wrz 2014

Prezentacje 3D produktów – robimy własne studio

Wracamy do tematu przygotowywania prezentacji 360′ produktów, ale już w kontekście własnego studia. Sprawdźmy kiedy inwestycja we własny sprzęt może się opłacać.

Na pytania odpowiada Konrad Maj z firmy TOP COOP, producenta TopShow3D – automatycznych systemów do tworzenia prezentacji 3D produktów.

Istnieje już trochę firm, które oferują przygotowanie prezentacji produktów w formie zdjęć 360’ . Jakie są największe korzyści z zakupu odpowiednio sprzętu i stworzenia małego studia na potrzeby własnego sklepu?

Zlecenie przygotowania prezentacji 360 stopni (obrót produktu prawo/lewo) lub wieloosiowej prezentacji 3D (obrót prawo/lewo góra/dół) jest korzystne dla tych Klientów którzy w swoim portfolio posiadają mocno ograniczoną liczbę przedmiotów, 20, 30 czy 50. W zależności od typu produktu, jego wielkości, ciężaru, stopnia skomplikowania oraz jego funkcji (przedstawionych jako hotspot: animacja funkcjonalna, np. otwieranie/zamykanie jakiegoś elementu) koszt jednostkowy prezentacji 3D/360 stopni może wahać się od ok. 20zł netto aż do kilkuset złotych. Zakładając koszt wykonania na poziomie 100zł/prezentacja i 50 przedmiotów – musimy dysponować kwotą ok. 5000zł na wykonanie prezentacji tych produktów. Biorąc także pod uwagę cykl życia produktu, może się okazać że np. nasze produkty „starzeją się” dość szybko co 6mcy. Oznacza to w ciągu 1 roku wydatek ok. 10000zl.

Zatem, Ci Klienci którzy posiadają w swoim sklepie 100, 200, 500 czy 2000 produktów ze względów kosztowych nie decydują się na usługę (chyba że tak mocno są zorientowani na outsorcing, ale jest to to rzadko spotykane). Dlatego zakup sprzętu, którego koszt w zależności od stopnia zautomatyzowania i przeznaczenia mieści się pomiędzy ok. 8000 a 40000zł, nawet uwzględniając koszty osobowe, jest zdecydowanie korzystniejszy. Zakupiony sprzęt może się zatem bardzo szybko zwrócić, przy czym pamiętajmy że naszym pierwotnym celem jest taka prezentacja naszych produktów, która zwiększa ich sprzedaż.

zdjecia 3 produktow wlasne studio sprzet

Czy obserwujecie coraz większe zainteresowanie polskiego e-commerce, zamieszczaniem prezentacji 3d produktów?

Jako TopScan3D.net byliśmy prekursorami polskiego rynku w zakresie interaktywnych wieoosiowych prezentacji 3D – 4 lata temu wiedza o prezentacjach 360 stopni była szczątkowa, o prezentacjach 3D żadna. W niektórych branżach prezentacje 3D/360 stopni są już bardzo popularne, w niektórych, bardziej wąskich, pionierzy przecierają szlaki. Ogólna tendencja jest mocno wzrostowa – obserwujemy to po zainteresowaniu, przekładającym się na wyniki sprzedaży.

Swoją ofertę kierujecie tylko dla dużych sklepów, czy też mały albo średni e-commerce powinien zainteresować się Waszymi produktami?

Nasz modułowy, zautomatyzowany system TopShow3D® to rozwiązanie elastyczne. Oczywiście możemy wskazać konkretne urządzenia typu COMPACT, PHOTOTABLE, CLASSIC czy FASHION, ale istnieje możliwość dopasowania ich budowy i funkcjonalności do potrzeby konkretnego Klienta. Także stopień ich automatyzacji może zostać określony potrzebą lub/i możliwościami klienta. To on decyduje czy woli rozwiązanie półautomatyczne, korzystniejsze pod względem kosztu zakupu, ale wymagające większego udziału „czynnika ludzkiego” czy też w pełni zautomatyzowane – nieco droższe, ale uruchamiane jednym przyciskiem w celu wykonania wieloosiowego 3D.

Ta elastyczność pozwala nam zaspokajać różne potrzeby różnych Klientów, nie dzielimy ich według ich „rozmiaru” tylko zapotrzebowania. Dopasowujemy nasz TopShow3D® do Klientów, a nie odwrotnie.

Czy łatwo się nauczyć obsługi takich urządzeń, czy skomplikowanie rośnie wraz z kolejnymi modelami?

Fenomenem jest fakt, że oferujemy obecnie narzędzia hardware oraz software do tworzenia prezentacji 3D/360 stopni, które czerpiąc z różnych dziedzin nauki, wyeliminowały wielogodzinny nakład pracy takich osób jak fotograf, grafik, programista i informatyk. Żmudny, czasami kilkudniowy, proces tworzenia jednej prezentacji 360 dzięki automatyzacji procesu i dostosowaniu oprogramowania, został zminimalizowany do 2-3 minut. Wszystkie urządzenia systemu TopShow3D® działają według tej samej zasady – nie ma zatem dużej różnicy co do zasady czy tworzymy prezentację 360 stopni małego przedmiotu czy też sofy. Oczywiście poziom trudności rośnie w przypadku wieloosiowych prezentacji 3D – ale po krótkim, godzinnym wprowadzeniu nawet przysłowiowy „student” nie ma problemu z obsługą zarówno sprzętu jak i oprogramowania.

prezentacje 360 produktow sprzet

Czy wraz z zakupem sprzętu, Wasi klienci dostają w pakiecie szkolenia z jego obsługi?

Wszystkie zestawy TopShow3D®: COMPACT, PHOTOTABLE, CLASSIC, FASHION oferowane są z bezpłatnym szkoleniem wprowadzającym, po którym Klient natychmiast może przystąpić do działania. Odbiór możliwy jest zarówno w siedzibie firmy jak i, po uzgodnieniu, z dostawą i szkoleniem u Klienta.

Ciekawi mnie czy urządzenia do robienia prezentacji 360′ podobnie jak to ma miejsce w innych segmentach elektroniki, są z roku na rok coraz doskonalsze (pojawiają się jakieś ulepszenia, jakość prezentacji jest lepsza, urządzenia są lżejsze, bardziej kompaktowe) ?

Po prawie czterech latach intensywnych prac rozwojowych mogę stwierdzić, że nasze produkty TopShow3D są unikalne i dojrzałe technologicznie, a ich poziom zaawansowania odpowiada najwyższym światowym standardom, czego potwierdzeniem jest wyróżnienie HOT PICKS podczas CONSUMER ELECTRONIC SHOW, Las Vegas, 2013. Jesteśmy dumni, że nasze opracowane i produkowane w Polsce urządzenia zdobywają takie uznanie, ale działając z duchem filozofii Kaizen, nieustannie zmieniamy, polepszamy, modyfikujemy, wymyślamy.

Od jakich najmniejszych produktów do największych, można zrobić prezentację Waszymi urządzeniami?

Od kilkumilimetrowego eksponatu muzealnego – robaczka pochodzącego z RPA (Klient Polska Akademia Nauk w Warszawie) po opancerzony samochód terenowy Toyota Land Cruiser (Klient Germaz).

zdjecia 3d produktow kanapa

Czy są jakieś specjalne modele urządzenia przeznaczone konkretnym kategoriom produktów? 

Co do zasady wszystkie prezentacje 3D/360 stopni powstają w ten sam sposób, przy czym oczywiście każda kategoria produktów ma swoje uwarunkowania – warto przy wyborze odpowiedniego dla nas rozwiązania wybrać takie, które gwarantuje nam elastyczność i możliwość modułowego dostosowania.

Dlaczego sklepy w ogóle powinny się zainteresować prezentacjami ‚360 produktów (np. wzrost konwersji, przyciągnięcie klientów?)

Na chwilę obecną, w odróżnieniu od konwencjonalnego, realnego sklepu, sprzedając w internecie mamy mocno ograniczone możliwości interakcji na linii produkt – Klient. Właściwie dysponujemy opisem produktu i grafiką – czyli najczęściej płaskim zdjęciem 2D, ewentualnie filmem prezentującym przedmiot. Ale we wszystkich tych sposobach komunikacji osoba zainteresowana pozostaje bierna – interaktywna prezentacja 3D czy 360 to wciągnięcie użytkownika do gry, on decyduje, czy obraca, powiększa czy np. otwiera wieczko produktu. Wzbudzamy zatem zainteresowanie, ale także przekazujemy informacje o produkcie – im bardziej wyczerpująca, tym większa szansa że Klient zdecyduje się na zakup – bo widzi co kupuje. Ten czynnik z kolei wpływa na mniejszą liczbę zwrotów – bo decyzja o zakupie na podstawie wyczerpujących informacji graficznych była bardziej dojrzała. Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje fakt, że wprowadzenie takiej innowacji przez sklep internetowy, świadczy także o jego wysokim poziomie zaawansowania technologicznego oraz poważnym traktowaniu Klientów.

Dziękuję za rozmowę!

Na pytania odpowiadał:

konrad maj

Konrad Maj

topshow 3d logo


Paweł Cyzman

W e-commerce to nie "content is king". Prawdziwym królem jest product content :)