&ver=4.1.13' type='text/css' media='all' />

Wysyłka dronem w e-commerce [INFOGRAFIKA]
22 paź 2015

Wysyłka dronem w e-commerce [INFOGRAFIKA]

Podobno czeka nas rewolucja w dostawie. W 2016 roku coraz śmielej w opisach produktów ma pojawiać się opcja wysyłki dronem…

Aż 1/3 ankietowanych konsumentów spodziewa się, że najpóźniej w ciągu 2 lat zamówi produkt dronem! Co prawda, są to oczekiwania dotyczące rynku amerykańskiego, ale wygląda na to, że już nawet rodzimy e-commerce powoli szykuje się do zaoferowania dostawy produktów za pomocą latających maszyn. A przynajmniej robi wstępne przymiarki i analizy dotyczące tej formy dostawy. Pierwszy przed szereg wyszedł Answear.com. Firma przygotowała nawet specjalną stronę i filmik z tej okazji.

Póki co wszystko jest prezentowane w dosyć pobłażliwy sposób i z dużym dystansem. Nieco poważniejsze zamiary wydaję się mieć serwis PizzaPortal.pl pośredniczący w dostawie jedzenia. Całkiem niedawno został przeprowadzony nawet lot testowy w Warszawie, którego celem było dostarczenie dronem… kanapek. Trzeba dodać, że była to próba udana, ale prawdę mówiąc i tak miało to raczej więcej wspólnego z kampanią marketingową niż  poważnym beta testem usługi.

Rafał Brzoska (tak tak, ten od „Paczkomatów”), w rozmowie z Arturem Kurasińskim, zapytany o to czy jego zdaniem wysyłka dronem jest bardziej bajką czy niedaleką przyszłością, skłonny był raczej do tej pierwszej odpowiedzi. Podał ciekawy przykład: „Trzeba być realistą – Amazon tylko w Londynie dostarcza 27 tysięcy paczek dziennie, które zresztą stanowią zaledwie 8% wszystkich paczek dostarczanych dziennie w tym mieście! Trudno jest sobie wyobrazić, by ta ilość paczek była obsłużona nawet w jakiejś części z użyciem dronów – ze względów regulacyjnych, bezpieczeństwa i zwykłej praktyki”. Przyznał jednocześnie jednak, że trzyma rękę na pulsie, więc niewykluczone, że jeśli jakaś firma ma być pionierem w dostawie produktów dronem w Polsce, będzie to właśnie Integer.

Ostatnio miałem okazję przetestować jedną z maszyn i muszę powiedzieć, że już dzisiaj te bezzałogowe urządzenia są na tyle zaawansowane technologicznie, iż hasło „dostawa dronem” budzi już coraz mniej wątpliwości. Pytanie na ile jesteśmy bliscy realnego wprowadzenia takiej usługi na rynku, pozostaje nadal otwarte. Poniżej znajdziecie zestawienie, które prezentuje różne „za i przeciw” wysyłkom dronem. Ciekaw jestem, czy jakbyście zobaczyli w opisie produktu taką formę dostawy do wyboru, to byście skorzystali chociaż raz z ciekawości? :)

Wysyłka dronem w e-commerce Infografika


Paweł Cyzman

W e-commerce to nie "content is king". Prawdziwym królem jest product content :)

  • Wilk

    Właściwie to powyżej to nie tyle infografika, co tekst na grafice. Infografika ma przedstawić dane w sposób graficzny w celu łątwiejszego zapoznania sie z nimi, natomiast sam tekst z dodanymi ikonami? Zdecydowanie łatwiejszy w odbiorze byłby w tradycyjnej formie.

    • pawelcyzman

      Dzięki za uwagę. Zależało mi jednak, żeby samą koncepcję wysyłki dronem ująć w kontekście szans i zagrożeń i tutaj same obrazki mogłyby nie mówić wszystkiego :) .