Koniec ery opisów produktów pisanych pod SEO
18 Sty 2016

Koniec ery opisów produktów pisanych pod SEO

Coś się kończy, coś się zaczyna. Stare metody, które miały zapewnić czołowe pozycje w wyszukiwarce, zaczynają tracić swój blask. Opisy produktów pisane „pod SEO” to najczęściej karykatury unikatowych treści produktowych.  Pora na nową koncepcję!

Miło mi poinformować, że AboutProducts.pl dołączyło do plejady znakomitych partnerów, którzy włączyli się w promowanie nowego podejścia do optymalizowania stron www pod kątem wyszukiwarek. Cały projekt został nazwany dumnie Nową Koncepcją SEO. W szerszym gronie dużo łatwiej jest realnie wpłynąć na to jak wygląda rynek SEO w Polsce. Sam walczę ze śmieciowymi „SEO opisami produktów”, pisanymi tylko pod to by sklepy internetowe i ich strony produktowe „były wyżej”. W efekcie e-commerce pełen jest informacji o produktach zarówno wątpliwej treści jak i nieco mrocznego pochodzenia. Jednocześnie, kolejne e-sklepy wciąż mamione są obietnicą, że te symboliczne 20 gr za opis, zwróci im się z nawiązką.

Nieco w tle, są magicy od opisów produktów, którzy swoją profesję traktują bardziej poważnie, mając na uwadze przede wszystkim jakość tworzonej treści. To właśnie prawdziwie unikatowe opisy są tym, co ma rzeczywisty wpływ na korzystny odbiór sklepu internetowego zarówno przez klientów jak i wyszukiwarki. Jest sporo „speców”, którzy nie zauważyli, że SEO przez ostatnie lata mocno ewoluowało. To co kiedyś było skuteczne (katalogi, wymiana linków, automaty tworzące treść, budowa taniego zaplecza), dzisiaj może wykluczyć naszą domenę z całej gry o konwersję (pojechało patosem 😉

Obecnie od dobrego SEO’wca oczekuje się już znacznie szerszego spojrzenia na temat optymalizacji stron i jednocześnie wyższych kompetencji. Tutaj skuteczna walka o pierwszą pozycję na dane słowo kluczowe nie jest współmierne z osiągnięciem celu całej kampanii. W ogóle, mimo setek różnych narzędzi e-marketingu dostępnych na rynku, dzisiaj jest trudniej wypromować sklep internetowy w sieci niż miało to miejsce na samym początku ery e-commerce w Polsce. Dosyć łatwo można za to „spalić” budżet na takie krótkotrwałe działania, które nie zapewnią odpowiednio wysokiej liczby transakcji i zwrotu z poniesionych inwestycji.

Tyle tytułem wstępu, niżej macie więcej szczegółów o co chodzi w całej akcji. Od siebie dodam tylko jeszcze, że specjalnie dla projektu NKS, przygotowuję coś, co powinno mocno zaciekawić szczególnie ikomersiaków 🙂

Infografika promująca projekt Nowa Koncepcja SEO

Infografika promująca projekt Nowa Koncepcja SEO


Paweł Cyzman

W e-commerce to nie "content is king". Prawdziwym królem jest product content :)

  • daro44

    Chyba większość, ironicznie nazywanych „speców”, nic nie wyciągnie z artykułu, którego treść jest wałkowana już od ponad roku. Oczywiście bez obrazy, ale… nic nowego. Dlaczego w artykule o dżwięcznym nagłówku (jak zwykle) wyszukałem praktycznie krótką frazę w odpowiedzi na „koniec ery produktów pisanych pod seo”, mianowicie „prawdziwie unikatowe opisy”. Cały artykuł właściwie mógłby się do tego zawęzić, a wymienianie starych metod jak swle itp. to już jest traktowanie Nas, czytelników i Państwa odbiorców, jako tych właśnie „speców” w cudzysłowie.

    • pawelcyzman

      Witam, tekst jest oczywiście bardziej „zajawką” współpracy w ramach NKS, Tytuł odzwierciedla moje własne obserwacje, tym bardziej, że dostaję coraz więcej różnych zleceń dotyczących właśnie tematu przestawienia sklepów internetowych na nowe tory jeśli chodzi o opisywanie produktów. Szerzej o temacie jakości opisów produktów piszę zresztą w pozostałych artykułach dostępnych na blogu. Nie traktuję moich czytelników jako „speców”, tym bardziej, że z przynajmniej kilkunastoma miałem okazję porozmawiać „w realu” 😉 Inna sprawa, że nie wszyscy mają aktualną wiedzę z zakresu SEO albo zwyczajnie skupiają się bardziej na innych aspektach rozwoju e-commerce.

  • Witam, Zgodzę się z tobą w 100%. Już powstało już kilkanaście tego typu artykułów, o tym ile błędów i jakie popełniają „spece” od opisów. Jednym który utknął mi mocna w głowie był artykuł Dariusza Puzyrkiewicza. Przedstawia on 3 podstawowe elementy dobrego opisu produktu, nie pisanego pod SEO, wyszukiwarkę, nie mającego na celu napchać głupot klientowi do głowy. Opis według niego powinien być pisany tylko i wyłącznie dla użytkownika. Jeśli kogoś to zainteresuje tutaj link http://www.ekomercyjnie.pl/3-malo-znane-szczegoly-opisow-produktow-w-sklepach-internetowych/ . Na pewno komuś się przyda.

    • pawelcyzman

      No z tym opisem „tylko dla użytkownika” to może być nieco zbyt idealistyczne, aczkolwiek lepsze już takie podejście niż szprycowanie tekstu słowami kluczowymi, wciśniętymi tak gęsto, że opis jest w efekcie chaotyczny i nie bardzo wiadomo, co przedstawia.